Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Styczeń 12, 2019 0 By admin

Jeśli zajmujesz się prowadzeniem własnego sklepu internetowego, właściwy poziom ruchu na stronie, jest wymogiem bezwzględnie koniecznym, aby osiągnąć zamierzony sukces i mieć atrakcyjne zarobki. Można mieć nadzieję, iż ciekawa oferta sklepu z niskimi cenami produktów, przyciągnie uwagę klientów i zachęci do odwiedzania często naszej strony. Jednak przeważnie to nie wystarczy. O odpowiedni ruch na naszej stronie internetowej trzeba dbać na bieżąco, przez pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Wszystkie sposoby pozycjonowania sklepów internetowych, nie odbiegają od tych wykorzystywanych do pozycjonowania pozostałych stron. Należy jednak wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę, aby pozycjonowanie stron okazało się efektywne i sprawne. Pozycjonowanie stron przynosi wiele zalet, jednak warto wiedzieć, jak się zabrać do tego procesu.

Co wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Instalacja istotnych narzędzi SEO

Warto korzystać ze wszystkich możliwości dostępnych za darmo narzędzi Google:

  • Google Analytics, czyli narzędzie służące do analityki internetowej z wieloma ciekawymi opcjami.
  • Google Search Console, czyli narzędzie służące do optymalizacji stron oraz kontrolowania na bieżąco stanu witryny internetowej.

Protokół HTTPS

Certyfikat SSL jest już podstawą, dzięki niemu użytkownicy mogą nawiązywać bezpieczne połączenie ze sklepem. Jest to według Google czynnik rankingowy.

Cele biznesowe

Rozpoczęcie całej kampanii SEO należy rozpocząć od wyznaczenia swoich celów biznesowych, dzięki nim można stworzyć właściwą strategię marketingową dla sklepu. Celem w branży e-commerce jest na przykład zwiększenie widoczności podkategorii, kategorii, stron produktów albo producentów. Jeśli określimy dokładnie nasze cele biznesowe, będziemy mogli wyznaczyć najważniejsze słowa kluczowe, które pomogą w zwiększeniu ruchu na stronie naszego sklepu.

Odpowiednio wybrane słowa kluczowe

Dobranie odpowiednich fraz w celu pozycjonowania sklepu internetowego będzie decydować o osiągnięciu sukcesu albo o jego braku. Należy wybrać frazy ogólne jedno albo dwuwyrazowe i frazy kilkuwyrazowe. Wybrane już frazy kluczowe należy wpisać do adresów URL, które zostaną pozycjonowane w wyszukiwarce Google. Właściwe słowa do pozycjonowania można cały czas sprawdzać w analityce wyszukiwania Google Search Console.

Określanie nagłówków H1, tytułów oraz meta description

Te elementy są jednymi z najważniejszych, to dzięki nim marketing sklepu zacznie przynosić efekty. Każda strona internetowa i podstrona powinna posiadać unikalny nagłówek H1, tytuł oraz meta desription. W nich muszą zostać umieszczone słowa kluczowe. Powinny one występować w sposób naturalny, aby uniknąć zjawiska o nazwie keyword sruffing.

Content marketing

Przeważnie osoba, która posiada swój sklep internetowy, kopiuje opisy wszystkich produktów ze strony producenta. Jednak jest to błąd. Warto samodzielnie napisać unikalne teksty, wraz z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych na kategorię, podkategorię, stronę główną. Dzięki temu polepszy się widoczność sklepu. Stworzenie tekstów pod SEO wymaga jednorazowej pracy, która będzie przynosiła zyski przez długi okres.

Stworzenie poradników i rozbudowa bloga

    Content marketing polega przede wszystkim na tworzeniu poradników i oryginalnych wpisów eksperckich. Takie działanie zwiększa widoczność słów kluczowych i podnosi widocznie wartość marki. Kolejna nowa podstrona w serwisie oznacza osobny adres URL, gdzie kierowany jest cały ruch z wyszukiwarki Google.

Linkowanie wewnętrzne

Rzadko docenia się zalety stosowania wiele linków wewnętrznych w branży e-commerce. Jednak są one bardzo przydatne. Stosowanie linków wewnętrznych może w dużej mierze podbić pozycje istotnych dla nas słów kluczowych, jakie wybraliśmy do słów long tailt i do procesu pozycjonowania.

Canonical

Zastosowanie kanonicznych adresów URL pomoże usunąć problem związany z kopiowaniem treści, która znajduje się na stronach paginacji czy stronach sortowania. Jeśli chodzi o rozbudowane e-commerce, zastosowanie właściwych canonicali może dość wyraźnie podnieść poziom widoczności sklepu w SERP.

Usuwanie podstron w sklepie internetowym

Właściciele e-commerce przeważnie mają problem z usuwaniem wyprzedzanych produktów w swoim sklepie internetowym. Przez to tworzą się strony internetowe z kodem błędu 404, które powoduje obniżenie się poziomu ruchu organicznego oraz zmniejszenie się przepływu ruchu ze stron odsyłających. Najlepszym wyjściem jest usunięcie koszyka na podstronie wyprzedzanego produktu albo ekspozycja innych podobnych do siebie produktów, dostępnych w sklepie.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Ceny pozycjonowania mogą bardzo się wahać pomiędzy kwotą 20 złotych miesięcznie a kwotą rzędu 5000 tysięcy złotych na miesiąc. Mogą trwać od jednego miesiąca do dwóch lat. To ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, zależy od sposobu pozycjonowania.